... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

سو به سو

در آن گلوله آتش گرفته ای که دل است

و باد می بردش سو به سو چه می بینی

---------

یک آدم تشنه و خسته و درمانده در برهوتی خشک و بی آب و علف ناگهان به دشتی سر سبز و پر گل و گیاه با درختانی که انحار من تحتها جاری ان برسد و قالیچه ای از نوع هراتی اش؛ قرمز و تمیز زیر درختی و کنار رودی سرد و زلال پهن، ببیند چه حسی پیدا می کند!؟ جان می گیرد!! بله... جان می گیرد!! ... این شعر و این حنجره در شبهای هرات چنین معنایی برایم دارد. قربانت شوم!!  توهم زده هم هستیم این توهمات را  از ما بی سر و سامان ها نگیر دیگر!



نظرات 7 + ارسال نظر
اسکندری یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:57

روزهای رویایی هرات در کنار جوی آب و شبهای پرستاره و خاطره انگیزش بر شما مبارک و مستدام باد.
تا می توانی سلول های امید را با انرژی و حس زیبای "در کنار بودن" پر کن .
در کنار خانواده
در کنار رود سرد و پهن
در کنار بودن از ماجرهای سهمگین روزگار، درست مثل دوران کودکی.

تشکر استاد گرامی ولی ماجراهای سهمگین روزگار بیخ گوشمان در جریانند؛ برخلاف سفرهای قبل این بار همه اش خبر جنگ و حمله و ناامنی است متاسفانه

جوجه سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 15:24

سلام صفا. من که همش دعا میکنم کسی بهت آسیب نزنه و زود برگردی ایران.

جااااان !! نگران نباش جوجه جان، اینما کنتم یدرککم الموت ولو کنتم فی بروج مشیده. از ازل تاریخ انقضامون مشخصه. اینطور که میگن

جوجه چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 08:55

حالا حرفت درست ولی اینجا امنیت داری و اعصابت راحته. فارغ از بچه های خوابگاه که حکم قرصای روان گردان از نوع منفیشو دارن؛ اینجا بهتر از اونجاست.

اپیزود پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:01

سلام بزرگوار
طاعات قبول و عیدتون پیشاپیش مبارک


از جنگ خسته‌ایم ولی از دفاع، نه!
طغیان نهاد ماست ولی امتناع، نه!

ما نسل خنده‌های خفیفیم، خوب من
از حال و روز بغض تو بی اطلاع! نه!

از زخم‌های ساده نگفتن عجیب نیست
زخمی که می‌خورد به غرور نخاع، نه!

میدان و جام و گیسوی ما؛ ساز، ساز تو
از رقص جان بسر شده‌ایم؛ از سماع، نه!

ترسیده‌ایم اگرچه از این قبرها ولی
از پر زدن کنار تو در ارتفاع، نه!

عید شما هم مبارک و طاعات قبول.

جوجه جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:34

صفا عید شما چه روزیه؟ همه جا عید رو عشقی تعیین میکنن. داعش روسیاه شده چن روز پیش، عیدشون بود. احیانا داعش تشریف فرما نشدن پیش شماها و تعیین عید بفرمایند؟


دولت ما جمعه عید اعلام کرده ولی ملت حزب الله هریک از پی نظر مرجع خویش روانند و لذا ما فردا روزه ایم همچنان.

جوجه شنبه 27 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:42

صفا سلام
رمضان رفت الهی برکاتش نرود
فرصت خوب دعا و صلواتش نرود
ماه پرفیض خدا میل به رفتن دارد
ای خدا کاش ز دستم حسناتش نرود.
صفا عیدت مبارک.
واژه صفا رو دریاب در آغاز و پایان کلام.

سلام جوجه خل و چل خودم

جوجه شنبه 27 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:52

عیدتان گلبارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد