... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

مقدس و ما مقدس

قبلن ها مفهوم مقدس جایگاهی سفت و سخت در ذهنم داشت؛

قبلن ها؛ قبل از اینکه قم نشین شوم نمیدانستم می شودشب نوزدهم رمضان  بر مظلومیت علی خون گریست در عین حال خانه زن و بچه مظلوم را در کمال بی خیالی و بی ذره ای وجدان درد بالا کشید؛

قبلن ها روحانی و آخوند  در کوچه خیابان می دیدیم دلمان قرص میشد و پشتمان گرم، نمی دانستم میشود در ملا عام سر بزیر باشی و در خلوت پیشنهاد دوستی به دختر معصوم مردم بدهی و استدلالت هم این باشد که من شما را انتخاب کردم چون پاکید!!!

حالا ایمان پیدا کردم فقط انسانیم و بس. بخواهی ذره ای تقدس به اشخاص ببخشی بزرگترین جفا را درحق امر قدسی کرده ای! از من انتظار نداشته باش روزی که تعفن درون انسان ظلوم جهول به مشامم خورد سرشت پاکیزه خواهم را مجاب کنم کثیف را مقدس ببیند.


نظرات 6 + ارسال نظر
حسنا شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 15:57

تجربه ی دردناکی است فهم اینکه میشود مقدس ما؛ مقدس نباشد. من که در پی تجربه ای اینچنین پنچر شده بودم ولی با فکر به اینکه همه را باید انسان دید نه بیشتر؛ آرامتر م.

بهای بعضی فهم ها تجربه های دردناک اند.

آنا شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 21:19 http://aamiin.blogsky.com

به واتیکان خوش اومدید.

حالا چرا واتیکان؟

نرگس دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:01

تقدس هنوز هم وجود دارد اما نه در آن قالبی که ما در ذهنمان ساخته ایم.
تقدس خیلی وقت است که منفجر شده و به اجزای ریزی تقسیم شده که بسیاری از آدمها چند ذره از آن را در خود دارند
تقدس هست اما نه به ان هیبت مجسم و نه به آن شکل منسجم

مطلق گرایی تمام روح و روان و وجودمان را گرفته.

بنیادی دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 14:03

سلام
برای حرمت نهادن به امر قدسی اغلب باید مقدس ستیزی کرد در این جامعه وارونه!

سلام بنیادی جان.
بله ظاهرن

بنیادی دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 14:08

اما نکته دیگر که یادم رفت!
مسمویت جنسی در مذهب ما متاسفانه یوجود آمده است به واسطه نافرمی هندسه فکری در مقوله جنس!
لذا مقدس بودن و برخی کثیف کاری ها در جامعه ما چندان تعارض ندارد و یا بهتر است بگویم وضعیت پارادوکسیکال تقدس در بعد اجتماعی اش در جامعه شیعی متاسفانه مشهود است.
و چه بسا خیلیها را همین «فرصت کثیفکاری مقدس» علاقمند به حوزه مقدسات میکند!
خدا بخیر کند عاقبت ما را

تقدیس جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 00:43

"مسمویت جنسی در مذهب ما متاسفانه یوجود آمده است به واسطه نافرمی هندسه فکری در مقوله جنس!
لذا مقدس بودن و برخی کثیف کاری ها در جامعه ما چندان تعارض ندارد و یا بهتر است بگویم وضعیت پارادوکسیکال تقدس در بعد اجتماعی اش در جامعه شیعی متاسفانه مشهود است." میشه این رو برای ما شیرفهم کنی تا بدونیم موضوع تقدس و جنسیت مسموم چیه؟ والا ما اکابری ها گناه داریم. رحم کنید و مثل آدمیزاد برایمون بگید موضوع چیه؟

موضوع رو در متن پست گفتم که.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد