... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

لذتی از نوع دیگر !!

 دیشب پس از تماشای یک نشست شبکه چهارمی با حضور دکتر دینانی داشتم فکر میکردم بهترین تفریح برای یک روح خسته چی میتونه باشه ؟ 

دیدن یک فیلم هیجان انگیز یا ترسناک هالیوودی  ؟!

یا تماشای فوتبال منچستر٬  رئال و... ٬ چیزی که اصلا نمیتونم فهمش کنم و دریغ ازیک جرعه لذتی که اشتیاق اینهمه طرفدار پروپاقرص و برام معنی کنه جز یک اعتراف به فوائد کارشناسی شده این پدیده یه جورایی مدرن ؟!

شایدم شرکت دریک مبارزه کاملا جدی با یک تکواندو کار هم قد و  وزنت ٬ نه مثل حریف روزهای تکواندوی من که هربار به طرفم حرکت می کرد از هیبتش فرار و برقرار ترجیح میدادم و آخرشم نفهمیدم حکمت حریف شدن همیشگی ایشونو و استادهم نگفت و نخواست تعویضش کنه ؟!

یا کوهنوردی در یک صبح جمعه یا یک غروب خوش نسیم ؟! 

 یا شاید جهان گردی و تماشای مردم , مکانها و فرهنگهای دیگه اونم نه سوار برمرکب گوگل ارت و ازفضای مجازی ؟!

اینهمه نیاز است و درلطف اینهمه شکی نیست ولی دیشب دریک موقعیت تماشایی ٬یک تجربه کاملا متفاوت بهم دست داد که قبلا خیلی کمتر بهش رسیده بودم. شاید دریک فضایی مثل فضای بی روح دیشبم که فقرمعنی یه جورایی نیشت میزنه ٬ طوری که مجبوری زمان ومکان و ادمها رو تحمل تحمیلی کنی ٬ بهترین تفریح

شنیدن یک گفتگو باشه مخصوصا اگه این گفتگو بحث دو اهل دل , با آه دل ٬ درباب دل باشه

و حالا دارم به این نتیجه می رسم ؛ لذت یا ابتهاجی که ابن سینا ازش حرف زده یه اتفاقه که وجودش دست مانیست جزاینکه زمینه های آنرا فراهم آوریم

به علاوه این نکته که این تنها سیستم های رایانه ما نیست که نیاز به ارتقا دارند سیستم لذت خواهی و لذت جویی ماهم باید ارتقا پیداکنه !!

باورکنیم درجهان خیلی حقیقت ها هست ٬ خیلی لذیذها هستند که میشود ازانها لذت برد؛ 

 لذت یک فهم ٬ لذت یک حل مسئله ٬ لذت دستگیری یک ازپا افتاده ٬ لذت یک شهود !!

 اونوقت مثل ابن سینا نیمه شب داد خواهیم زد کجایند سلاطین عالم که لذت یک عمر سلطنت آنها با لذت یک لحظه من برابری نمی کند ؟!

یامنی قلوب المشتاقین یا غایه امال المحبین اسئلک حبک و حب من یحبک و حب کل عمل یوصلنی الیک

ازدوستی که تماس گرفت و پخش این برنامه رو اطلاع داد یک جهان متشکرم

نظرات 9 + ارسال نظر
حسنا دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 15:41 http://danesh4000.blogfa.com

بانو!
یک کم وحشت دارد که علایقت مثل دیگران نباشد..که با گلی که شیاطین سرخ می زنند فریاد نزنی!
که نخواهی به دنبال یک انگشتر..یک لباس..یا حتی یک روسری ساعت ها خیابان دانشگاه و جنت را گز کنی!
یک کم وحشت دارد وقتی که نگاههای نگران مادر..خواهر ..دوست ..و حتی استاد را ببینی که تورا نگاه می کنند ، علایقت را می بینند..و با چشم هاشان..فقط با چشم هاشان با تو حرف می زنند...
که در مراسم دوست صمیمی ات ده دقیقه باشی...و بعد بدوی و با یک عالمه ورق پاره زیر بغل..دم در مسجد...جلوی استاد زار بزنی!
یک کم وحشت دارد این مثل بقیه نبودن..این تکاپو برای دیدنش..این همه شور و آشفتگی برای این زندگی!
یک کم لرز دارد که توی کهک نماز فهم بخوانی..که حاجتت فهم باشد و وصل! نه پول بخواهی..نه زندگی..نه مشکل های ریز و درشتت را یکی یکی بر شماری ..
همین که لذت تو ...یک جور دیگر است...ترس دارد..لرز دارد..همین!

حسنا جون
آی گفتی
مردم اندرحسرت فهم درست !!
میدونی دارم فکر میکنم
بودن من شما و تک تک ما تو این دنیا همش وحشته منتهی این وحشتو زیر سرگرمی هامون پنهان کردیم
اینطور نیست

حسین دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:40 http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز دوباره به وبلاگ شما اومدم وبلاگ شما واقعا زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

آموزشکده خوارزمی دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:41 http://www.amoozeshkade.com/forum.php

سلام
اگه محصل هستی توصیه میکنم حتما به اولین انجمن تخصصی درسی ایران یه سری بزنی و از مزایای اون استفاده کنی.
اگه سوال یا مشکل درسی هم داری میتونی عضو بشی و سوالتو اونجا مطرح کنی تا اساتید آموزشی جوابتو بدن

معنوی سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 20:37 http://manavi.blogfa.com/

این نظر فقط با خواندن یک خط و نیم اول به نظرم امد
برنامه معرفت و اقای دینانی مخاطبی مثل خودش را میخواهد و من چقدر خوشحالم که به وبلاگی امده ام که بچه فشن تی وی / شبکه چهاری است/

لطف داریدشما

هارپوکرات سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 22:38 http://www.harpocrate.blogfa.com

سلام .
محبت دارین . و خوش اومدین .

شیرمحد حیدری(میرافغان) چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:13

سلام وعرض ارادت.
مطالب تان مرور کردم.
متفاوت بود.
نظری نتوانستم بگذارم!!!

روحانی پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 21:08 http://roohani1359.blogfa.com

سلام جالب بود سبز و پاینده باشید

فضیلت پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 22:14 http://yaghut.blogsky.com

سلام
خوندن وبلاگ شمام از اون یه لذت دیگه هاست!!
موفق باشید.

لطف دارین شما

سودا حسین آوا پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 19:44

لذتی که از بودن در محضر حضرت حق نصیب من می گردد
چنان مرا در خود غرقه می کند که از هر خواهش و حاجتی
غافل و بی نیاز می گردم و شوق وصال او همه نیازها و
کاستیهارا از یادم می برد و مرا جز به تماشای وجه مقام ربوبی
به چیزی دیگر فرصت نمی دهد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد