... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

...

پندم ای زاهد مده ٬‌ 

با که گویم ؟ 

          من نمی خواهم نصیحت بشنوم  ....

نظرات 8 + ارسال نظر
یاربی یار سبز یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:34 http://yashilyar2.blogsky.com

دل شدی؟

دست دوست یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 14:05


سلام
وقتِ عالی، متعالی.

مطالعه ی می و مستی در اشعار متقدمین و متاخرین، اندیشه را بدان سوی سوق میدهد که سخن از می و مستی در نظر شعرا و مودبین، گاه معنای ظاهری و گاه
معنای استعاری داشته است.
از نقدهای موسیقیایی و اشکالات وزنی و شعری در ترانه های جناب « همای » که
بگذریم، این مجهول رهایمان نمی کند که کدامیک از معانی می و مستی منظور نظر
ایشان است. و به گمانم بسیاری به آسانی در خواهند یافت که گویا سوزی که از سینه ی جناب همای بر می خیزد، بیشتر بر وجه زمینی و خاکی آن اشاره دارد.

آنچه موجبات تامل است این نکته است که چرا مضامین اشعار حافظ یا... باید اینگونه
مورد تاویل به رأی قرار گیرند؟!
لکن نگرانی حقیر از باب آن است که استفاده ی سرکار، سبب استحاله ی مخدّرانه ی افکارِ احباب از ماهی تِ اشعار مذکور گردد.
أیّدکم الله فی الدّارین

دور چون با عاشقان افتد تسلسل بایدش...

با سلام
بسیار بسیار خوشحالم که بلاخره یک حساسیت ظهور کرد ...
از نوشته تان معلوم میشود اهل تامل هستید ...
البوم قدیمتر همای با تفسیر خودم از اشعارش خیلی خیلی عالی بنظر میرسید یعنی مورد خیلی گیر درای دراو ندیدم و حس نکردم هرچند باب تفسیرهای مختلف همیشه باز است ولی ملاقات با دوزخیانش صرف نظر از جذب درگاه وجود ٬ عمق وجود را به شوق نمی اورد ... خوب که غوطه ور میشوی دل زده میگردی .. شایدهمان بوی دنیا ست که سبب گشته نارفته برگردی برخلاف صدای سراج و اشعارسراج که با خودت میبرد جوری که باید به زور برگردی ..
با تنی چند ازاساتید خودم وارد بحث در اشعار ابهام زای همای شدم و حتی سی دی اون تقدیمشون کردم تا نظر بدن .. تاملات کلامی فلسفی و عرفانی زیادی به نظر م دراین اشعار هست که جای بررسی و تامل داره ... ولی دریغ از یک توجه ... انگار ادم با ذوق یا بگو باذوق جنجالی اکسیر شده دراین وادی ..
بهرحال سخت نیازمند نگاه ونظرتان هستم ... ایمیل زدن فعلا برایم مقدور نیست لطفا وبلاکی جوابمو بدید اگه ممکنه !
این تیکه اش را که نوشتم به نظرم قابل پذیرش بود و استفاده برای منظوری که داشتم ...

خسروی یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:05

رمضان ماه پر زدن در ملکوت نماز و نیاز است،ماه عروج علی دریچه ایست گشوده بر ملکوت تا هر جان که بخت قابلیت دارد از این خاکدان به سمت جان جهان پر بگیرد،رمضان را میهمان اوئیم بر خان آسمانی او می نشینیم با ملک انباز می شویم و لقمۀ راز برمی گیریم و میهمانی او یعنی رهایی از خوردنی ها و خوردنی هایی که می شناسیم و این لطیفه راز رمضان است..
دوست دلنشینم؛در مهلت و صل رمضان که صبح عرفان از مشرق سرتان بر می دمد،و شمس حضرت باری بر افق اقبالتان طالع می شودتا شاید دولت شکوفایی را نصیب برید تاشاید نازکی هایتا سر از فربهی برون آورد دعایمان کنید..دعاکنید تا خداوند به لمعه ای از لمعات حقیقت این ماه دستگیرمان باشد

[ بدون نام ] یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:06

منو یاد این شعر حافظ انداخت که:
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت/که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش/هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

حسنا یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 19:13 http://danesh4000.blogfa.com

آقا جان..هر کسی از ظن خود شد یار من.ببخشید همنشین آوای همای...
خداییش بعضی جاهاش ادم رو درمانده می کنه در فهم بشر خاکی..و البته جاده خاکی هم ..خوب...بعضی جاهاش..

حسنا جون جاده خاکی زدم حسابی
اصلا نفهمیدم چی نوشتی !
راستی خوب شدی ؟
من که نمیدونم چرا بازوم به شدت درد گرفته
ظاهرا وزن غزالی وکیرکگارداین بلا رو سرش اورده
منو امشب از احوالاتت با خبرکن !

یاسر یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 22:54 http://ghalamodel.blogfa.com


می‌شه این بهشت اکتشافی‌تون رو به ما هم معرفی کنین!؟

کنجکاوم کردید؛ کنجکاو کردنی...

میترسم یه انگ هایی بخوریم که ملولمان کند
یک گرا میدم خودتون بکشفید ...
پست های بهشتی حسنا !!

مدت زمان پیدایش این بهشتها اززمان دعوای هابیل و قابیل یعنی همون برادران من وشما ست ...
فمینیستا راست میگن اگه مازنها جهان و بسازیم بی خشونت میسازیم !!

طه(رایحه) دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 00:05 http://erayehe@yahoo.com

باسلام
وبلاگ خوبی داری،امیدوارم موفق باشی!
وقت کردی به منم سر بزن،خوشحال می شم نظر بدی.

سرزدم ارری بود وبتون

کویر تشنه دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 http://www.aliakbarnazari.blogfa.com

با سلام
طاعات و عبادات تون قبول باشه
وبلاگ پر محوایی دارید
خوشحال میشم به کلبه ما هم سر بزنید
یا علی

زدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد