... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

کوکب خانم زن با سلیقه ای است ... حوری چگونه زنی است ؟؟

دیروز حوری حیرت مادرانه اش را باز هم لای کتاب « چنین گفت ابن عربی » به کتابخانه آورده بود ..  

 مانده بودیم غلط های پایان نامه هامان را اصلاح کنیم  یا غلط های مادری حوری را که آتش مطالعه اش  آش خوشمزه معین را سوزانده است ...

حوری  درعالم خیال متصل ومنفصل دو فسقلی اش  مستغرق شده  .. گیر اصلی حوری ٬فردیت رشد یافته معین و مسیح است که در نفس های حقوقی پدر و چالش های فلسفی مادر٬حسابی فربه شده اند ...

گیراصلی حوری پرسنده  , مدیریت پرسش های مسیح است !

گیر اصلی حوری ناآرام , کنترل  پروازهای ذهنی  معین است !

گیر اصلی حوری پریشون , سره سازی فضاهای جورواجور وجود مسیح  است !

گیراصلی حوری نازک طبع , کم و کیف کانکت های عاطفی با معین است !

یادم آمد از اول دبستان و کوکب خانم که زن با سلیقه ای بود .. یادش بخیر ..کاش گیر حوری ٬گیرهای کوکب خانم بود ....کاش !!

حوری سوال دارد ...

سوال از چیستی مادری ... سوال از چگونگی مادری ...

حوری شک دستوری دکارت را به عالم مادری کشانده .. دامنه قرائت های سنتی و مدرن مادری در شعله شک فراگیر او آوار شده است ... ومن نمیدانم بر این ویرانه کدام برج خوش آب ورنگ یا کدام نیروگاه زیرزمینی ساخته خواهد شد ؟

حوری خدا قوت ...

« ویلیام گاردنر » جنگ علیه خانواده را در بزنگاه  قرن اضطراب , فریاد زده است , به دادش برس , مادری دارد درآوار  نظریات فمینستی جورواجور و نگاههای تحجرآمیز یخی خفه میشود .. می میرد

حوری دوست من بیا و به حرفم گوش کن ...

 ربط عقل و عشق و رها کن بگو بدانم ربط مادری و  روح ساییده در تردد حال  و قال چیست ؟

حوری اپیستیمولو ژی و رها کن بگو بدانم ربط میان مادر سوال زده  و حیرت تبار , با  ذهن جوال کودک این عصر چیست ؟

حوری منطق ریاضی و فازی و رها کن بگو بدانم ربط ساعتهای به کما رفتگی متافیزیکی مادر با گریه ها , خنده ها , سرفه ها و عطسه ها ی یک هست شکننده که وجودی دربست می طلبند چیست ؟ ..

حوری دیشب درآشپزخانه ,  بازهم درتنگنای هرمنوتیک گادامر و دیلتای ٬ گرفتارگشتم و متن را سوزاندم ..دود کردم ... خدا خیر صنعت غذایی را بدهدکه  اگر مزمز ش نمی بود تاصبح گشنگی را هض میکردم ..

حوری نقد رمانتیسم و رهاکن بگو بدانم ربط مادری و عشق  قدم زدن های زیر بارون  چیست ؟

حوری نقد تفکر سابژکتیو  و رها کن بگو بدانم ربط  مادری و  روح  درشدن مدام , از خلال تکانه های فلسفی چیست ؟

 

حوری دوست خوبم !    اصلا  اجازه بده اون ورتر از ساحت حور قلیایی ات  بروم :

تاملات کانت و رها کن بگو بدانم مادری , زیستی و اجتماعی بردار است؟

 ویتگنشتاین اول وثانی و رها کن بگو بدانم  مادری افت است یا میتواند خیز باشد ؟

 قصه غربت غربیه سهروردی و رها کن بگو بدانم  مادری بیست  و چهارساعت خزیدن در کنج  خانه و آمیختن با بوی قورمه و تنیدن در تار بی خبری هاست ؟

 فلسفه ذهن و هوش مصنوعی و رها کن بگو بدانم فرزندان عصر سایبر را  چگونه  مادر- ذهنی  لازم است ؟

 معنای زندگی رو رها کن بگو بدانم ربط  مادری و جلوه فروشی های حوزه عمومی چیست ؟

حوری کل کل کردن بر سر سنخیت  علت ومعلول و رها کن , ربط مادری و کرسی ریاست جمهوری را بگو ؟

حوری شالوده شناسی داستان مدرن و پست مدرن و بی خیال شو ربط  مادری و فروشندگی بقالی سر محل را بگو ؟

حوری فلسفه حقوق و رها کن به من بگو ربط مادری و حق تسلط برتن چیست ؟

حوری فلسفه اخلاق و رها کن بگو بدانم ربط مرارت  مادری با مرام  لذت گرایی و منفعت طلبی  چیست ؟

حوری فلسفه سیاست و رها کن بگو بدانم ربط مادری با بازتولید ساختارهای مولد سلطه مرد سالاری چیست ؟

حوری ! تکه ی محتوم تقدیر انسان بودن سخته .. وجودی بیکرانه و عمیق می طلبد..این انسان هزارتوی هزار وجه  هزار سودا , ازتو و باتو ریشه می گیرد , حواست هست ریشه هایت را کجا بنا کنی !؟  

حوری گفته باشم , دلایلم میگویند این عصر و نسل را مادریهای میان رشته ای لازم است !؟...

حوری از تو خوشم می آید ...  

مادری چموش هستی  که بر تقلید شوریده است 

 دینانی درمنطق و معرفت میگفت : همینکه توجه به تقلیدپیداکردی , از تقلید می رهی

و تو رفیق شوریده ام !

 مادری را به چالش نظری کشاندی !!  

پس مادری محقق هستی و ازمادر محقق , تا مادر مقلد , همانقدر فرق است که از مقلد تا محقق فرقهاست !

 

حوری دلم کمی گرفت

این راه دراز و سخت را می روی

آخرش آثار بزرگان علم در باره ات چه میگویند ..

آیا زن بزرگترین اشتباه تاریخ تفکر نیست ؟!

نظرات 14 + ارسال نظر
مرتضی اسماعیل دوست جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 20:47 http://www.khaterahaee.blogfa.com

بگذارید این توهم به طول انجامد.
گر چه او نیک آگه است که چون می توان
بی جان به وصال ماه دست یافت.
صفحه خط رهایی،با سبکی خاص در نوشتار و با موضوعاتی متنوع
از اندیشه ورزی...

معماریان شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:35 http://diaries-me.blogfa.com

دان لافی در همان ابتدای کتاب «مضامین کلیدی در نظریۀ رسانه»، مثال رانندگی و نظریۀ رانندگی را می زند: مقایسه راننده و نظریه پرداز رانندگی. مادر اگر میخواهد خوب مادری کند، باید بین این دو نقش (مادر و نظریه پرداز مادری) تفاوت قائل شود، در ساحت هر یک به مقررات آن پایبند باشد، وگرنه استفاده از قانون یکی در ساحت دیگری، لاجرم کودکی به بار خواهد آورد که... از توصیفش بگذریم که به خیلی ها اهانت می شود!

خیلی نکته عالی و مطرح کردید

ولی من فکر میکنم این قوانین نظریه پردازی نیست که همیشه با نقش ها قاطی میشن بیشترازاونا نتایج برامده از نظریه پردازی با نقش ها در می افتند که خوب بدلیل جوانی یک نظریه این امر گاه ممکن است مشکلات زیادی ببار اورد ...
ولی حوری رفیق ما ازاوناست که در نظر بی باک و شوریده عمل میکند در عمل اما همیشه حزب محافظه کار را دارد ...
عقل میگوید دربند هست ها نمان
عقل میگوید مرتب بازخوانی کن
عقل میگوید تا نظریه ها ازازمون موفق بیرون نیامدند به انها اعتماد نکن !!
دیگه وقت نیست بنویسم
همینقدشم با عجله نوشتمو نفهمیدم چی نوشتم

. شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:40 http://hwww.pzq.blogfa.com

این همه نه منه

لطفا فارسی بنویسید
کمی عربی انگلیس هم بلدم

ابوطالب مظفری شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:15

عالی بود.

وقتی نویسنده قدر و شاعر خوش قریحه ای چون استاد ابوطالب مظفری بفرمایند عالی این قلم جا دارد پر دراورد ..

ممنونم از حضورتان استاد گرامی !!

بیم موج شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 http://bimemoj.blogfa.com

زمینه مشکی و فونت سفید ریز چشم رو اذیت می کنه
فکر کنم قالب قبلی برای خواندن متن راحتتر باشه.

البته همیشه سلیقه خانومها بهتره!

بابایی شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 14:15

ابن عربی همه چیز گفت اما نگفت که اختراع ماشین لباس‌شویی بزرگ‌ترین تحول اجتماعی است زیرا وقت و ذهن و قدرت کسانی را که هزار ابن عربی به هر موی آنها آونگان است، نجات داد.

سعید ترشیزی شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 19:35 http://www.saeedtorshizi.blogfa.com

سلام عزیز دل

ممنون

خوشحالم که از مطلبم خوشت اومد .
امیدوارم همیشه خندون باشی

یا حق

عارفی شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 20:01 http://zohreharefi.blogfa.com

از قرار حوری دچار تکانه‌های روانی و کنش‌پریشی‌هایی است که سعی دارد این میانه خود را انکار کند و تنها دنبال جایگزینی برای توجیه این همه سوال است برای تضادهایی که هست و جواب‌هایی که نیست.

خوش امدید زهره خانم
تحلیل روانکاوانه متینی بود

سیاوش روستا یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:34 http://syawoshroosta.persianblog.ir/

ممنونم لیلا جان. شب بود. چشام پر خواب بود. برای همین نتونستم جواب کامنت خوبت رو بدم. فردا یا پس فردا میذارم همینجا. قربانت.

شاهو یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:02 http://www.shaho007.blogfa.com

سلام
تو دنیای امروز و پیچیده شدن نقشهای ما آدمها سر درگمی و پریشانی زیادی که سوالات بیشماری رو به دنبال داره گریبان گیرش شدیم و متاسفانه نمیتونیم به اونا پاسخ بدیم و نداشتن جواب همیشه به نظریه ها و فرضیه های از این دست دچار میشه و معلوم نیست کی و کجا به کار میان .
حوری نمونه ای از هزاران زنی که بین نقش و کارکرد نقش موندن و نمیتونن هیچکدام و به درستی انجام بدن.
این تلاش امثال شما رو میخواد تا با نوشتن و گفتن و ... راه روشن تری رو برای امثال حوری باز کنن .
حتما به اینگونه مطالب ادامه بده .
خیلی خوب بود

سلام
خود حوری یکی از همان راه باز کن هاست !
فرق است بین نقش و کارکرد نقش گیر افتادن با سوال از نقش و کارکرد ان داشتن !!

حوری یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:04

سلام بانو!
من برای مادری ام..برای این موهبت الهی ، هزار ان بار خدا را شاکرم.
اما قایلم که در جریان تحولات عمیقی که اتفاق افتاده و نمی شود آن ها را انکار کرد..بایدبه بازخوانی مادر ی پرداخت. من مادری سنتی را انکار نمی کنم اما معتقدم که لااقل در بعضی از قسمت هایش باید آپدیت شویم..درین کشاکش و در این میانه ..تو به من بگو بانو! اگر عقل و عشق نخوانم با پرسش های بی انتهای دانشمند کوچکم چه کنم؟؟
اگر ندانم و نخوانم آیا می توانم مشکلات و نیازهای برآمده از گفتمان مدرن و پست مدرن مسیح و معینم را پاسخ بگویم؟؟
اگر ابن عربی نباشد ..اگر سرگشتگی غزالی را ندانم اگر شور کیرکه گارد را نخوانم اگر در پی ایمان نباشم آیا می توانم ادعا کنم که به فضای درونی پسرانم نزدیک شده ام؟؟..مسیح کوچکم الان از خدا و خلقت و فهم و اینکه چرا ما آدم شده ایم و مثلا اسب نشده ایم می پرسد..نمی دانم اگر خود ندانم آیا می توانم معطی باشم؟؟
می خواندیم در فلسفه، فاقد شی معطی ان نمی شود..بانو! به خدا قسم نمی شود..
مادری مهجورمانده را باید دریابیم..
عامل تربیتی خود باید تربیت شود..با چهار تا کلاس آموزش خانواده که راه به جایی نمی بریم..(لااقل من تربیت نشدم) تربیت حالا، در خانواده های ما، معنایی دیگر یافته است..باید بازخوانی کرد..
بانو! من را باکی نیست که آشپزی کنم و لباس بشویم و گرد گیری کنم ..باکی نیست ..اما من این ها ر ا مادری نمی دانم. به مدد تلاش های بسیار دانشمندان عزیز غربی..نه لازم است که چون گذشته عمرمان در مطبخ خانه سپری شود و نه لازم است که برویم سر جوی و لباس بشوییم و نه لازم است که ..آدم از سطح نیازهای اولیه اش خارج شده..حالا فهمیده که علاوه بر خوراک و ..چیزهای دیگری هست که باید باشد!
اما لازم است که بدانم.. که بفهمم..
آن رفیق سفرمان یادت هست که تفسیر مولوی می گفت؟؟ به نظرت فرقی نیست بین مادر مولوی خوان با مادری که غرق شده در خریدهای جورواجوری که با گشتن های مداوم در تقی آباد و احمد آباد و جنت و..همراه می شود؟؟
حتی اگر پسرانم حیران بمانند در میانه ی ذهن حقوقی پدر و پریشان احوالی های مادر...
مادر الان باید بتواند در روش شناسی به بچه هایش کمک کند..باید بتواند کلید ها ی فکر را تقدیم فرزندانش کند در عجبم از مادری که خود، آن را ندارد و تلاشی هم نمی کند، و بعد من را مادر نادلسوز به حال فرزندان می خواند..خواهر جان من ..تو برو کلاهت را بگیر که ...نمی دانم مگر سیستم نظارتی سابق تا کی می تواند کارساز باشد..وقتی خانواده و تاثیر گذاری ها و تاثیر پذیری ها تغییر کرده ..چه طور می توان به روش سابق، فرزند داری کرد؟؟!!

حوری جان
راست مادر و مادر راست تویی !!
تنهامادری در تکاپو میتواند فرزند زمان پرورش دهد

حوری جان !
کلی فرضیه مادرانه دارم که گذاشتمش برای بربچه های گروه مطالعاتی تحقیقاتی مون ...
ما د رهمه حوزه ها نیاز به کار علمی داریم ودراین حوزه بیشتر و پیشتر ازهمه
و بیش ازهمه این مسولیت متوجه زنان اهل فکرا ست انها که با تمام وجود چون تو موضوع را حس کرده و درک نموده اند ...
بدون سوال اب ازاب واقعیت تکان نمی خورد ... بدون سوال پیشرفت در نطفه فسیل میشود بدون سوال روح می میرد مخصوصا روح مادرانه ای که بناست دمادم حیات دهد ...
مادری دمیدن روح عاطفه احساس عشق فهم فرزانگی به انسان اینده است پس باید بروزشود پویا و پایا شود !!
باید به مادران فهماند درچه جایگاهی قرار دارند و بناست چه کنند و چه باید انجام دهند ...
متاسفم از اوج تبلیغات مسموم کننده ای که به اسم روشنفکری علیه مادری می شود و قلمی به نقد برنمی خیزد ...
من انسان در دالان شدن انسانی حالا می فهمم قدر تک تک بودنهای با مادر پدر را ... من انسان مگر چقدر وقت دارم برای شدن ... به این باوررسیده ام که مادری فرزانه بخش پنهان و پایه هریک ازما را می سازد که اگر نسازد که اگر کوتاهی کند من عمری باید لنگان لنگان شدن را بپیمایم !!
حوری بازهم میگویم خدا قوت
الهی قو حورینا علی طاعتک

خسروی یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:30

سلام
مباحثه جالبی بود..سرفرصت نکاتی خواهم گفت
مشهدالرضا(ع) که جایتان خالی نیست..اما قابل باشیم نائب الزیاره ایم

میان ربنای سبز دستانت دعایم کن !

زیارت قبول

عباسی دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:34 http://pzq.blogfa.com/

این همه نیست

عباسی دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:34

خدا کند محبوب خدا شویم نه اوهام
یا من فی بعده قریب
باید خواند و خواندن رها کرد
الفاظ را برای معانی وضع کرده اند اصالت برای معانیست
و معانی فدای مقصود و مقصود خداست
فیلسوف آنست که بداند که نادان است
چه بسیار شارحانی که جز لفظ ندانند.و این الفاظ کوه سنگین منیت است
مگر برای آنکه حافظانه سرود: بشو اوراق اگر همدرس مایی که علم عشق در دفتر نگنجد

فهمیدم !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد