... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

خنده جان ٬‌ خنده لب  

اشک جان ٬‌اشک چشم  

 

چیستند ٬ چرایند !؟

نظرات 7 + ارسال نظر
شاهو یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:23 http://www.shaho007.blogfa.com

سلام لیلا خانوم
با یه سوال منتظر نظراتت هستم

دعا یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:42

سلام
خیلی خوب سوال ست
این خیلی عجیبی و نا قابل فهم می شوند وقتی هر دو تا باهم باشند
بر لب تبسم باشد ودر چشم اشک باشند
امتزاج حسین و عجیبی است
و کسی که این کیفیت را می فهمه که از این کیفیت را درک کرده است

عزیزم دعا جان !
اینطور فرض بگیر که من پرسیدم

خنده لب با خنده جان انسان چه فرقی دارند و عامل انها چیست ؟ اول این سوال و جواب بده بعد جواب بعدی


امیدوارم فارسی ات کامل کامل شود

بیم موج یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:48 http://bimemoj.blogfa.com/

خنده جان! مرا به یاد
خنده های حبیب می اندازد در آن شب پایانی!
خنده هایی که بینندگان را چنین به حیرت واداشت که فریاد برآوردند که : «مگر داماد شده ای پسر مظاهر!»

و این شعر از حضرت روح الله:
آن شب که همه میکده ها باز شوند / یارانِ خرابات هم آواز شوند
فـــــــارغ ز رقیب، در کنـــــارِ محبوب / طومار فراق بسته، همراز شوند

* * *
و گریه جان! تداعی گر:
داغ غربت - آرزوهای بر باد رفته - حسرت پرواز و جاماندن از قافله یاران...

و این شعر ماندگار از شاعر بزرگ انقلاب علیرضا قزوه:
خسته ام
خویش را شکسته ام
هاى هاى گریه را
اقامه بسته ام
عافیت
التیام زخم هاى شهر نیست
التیام این دل شکسته هم
* * *
خسته ام
خویش را شکسته ام
غیرتم نهیب مى زند:
چرا نشسته اى؟
(آه، راستى چرا نشسته ام؟)
کاش آخرین ستاره مى شدم
در شبى که کاروان سرود خواند
دوست داشتم شبى
در حضور روشن ستاره ها
ناپدید مى شدم
دوست داشتم شهید مى شدم

همچو این می خوشگوار و صاف نیست
ترک این می گفتن از انصاف نیست !!!

مسیر عشق یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 15:59 http://koraim.blogfa.com

سلام
در خحنده جان شاید انسان از درون وبا تمام وجود خوشحاله شاید اصلا به لب هم نخنده وشاید هم بخنده
اشک جان هم انسان با تمام وجود ناراحته ودرونش می گرید شاید از چشاش اشک نریزد
اما در خنده لب لب میخندند شاید خنده الکی باشد وشاید خنده از ته دل
اشک چشم هم مثل این

حسنا یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 22:45 http://danesh4000.blogfa.com

هست هایی هستند برای اینکه یکی پیدا شود و از چیستی و چرایی شان بپرسد..

بسم الله

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:57

سلام
خانم عزیزم
خنده جان با لب ارتباط داره اما گاهی خنده لب با جان ربط نداره
ممکن است لب می خندند اما قلب می گرید
در اردو گفتم
کی بهرون سی هنستی آنکهون مین جو اداسی چهلکی
تو معلوم هوا وه شخص کتنا تنها هی

یعنی کسی را دیدم که از چند ساعت دارد می خندد اما نا گهان در چشمانش اداسی افتاد آن وقت فهمیدم که چشمانش گریند و او چقدر تنهاست
و درباره اشک بعد از تایید این ...

سلام دعا جون

زاویه دید شاعر یا گوینده اردو زبان ما خیلی قشنگ بود ..

به همون شعر فارسی ما یه جورایی اشاره داره که :
لب خموش و دل پرازآوازها !!

مست شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 18:20


تو مسلک ما عرق خورهای دون پایه خنده و گریه قبل مستی
سر بیرون هست و بس

ولی خنده و گریه بعد مستی سر درون باشد و راز جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد