... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

اینم یه حرفیه !

مردی زیر باران از دهکده کوچکی می گذشت . خانه ای دید که داشت می سوخت و مردی را دید که وسط شعله ها در اتاق نشیمن نشسته بود

مسافر فریاد زد : هی،خانه ات آتش گرفته است! مرد جواب داد : میدانم

مسافر گفت:پس چرا بیرون نمی آیی؟

مرد گفت:آخر بیرون باران می آید . مادرم همیشه می گفت اگر زیر باران بروی ، سینه پهلو میکنی

زائوچی در مورد این داستان می گوید :

خردمند کسی است که وقتی مجبور شود بتواند موقعیتش را ترک کند

ـــــــ

پ.ن: لابلای سرچ کتاب به این حکایت برخوردم. فکرکنم سایت محمدتقی فعالی بود.

نظرات 6 + ارسال نظر
مسیر عشق شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:32 http://koraim.blogfa.com

سلام
مثل همیشه پر بار بود
خدا به همه ما فرقانی بدهد که در همه مراحل زندگی بتونیم درست تصمیم بگیریم
این حکایت جسم ماست که غافلیم از روحمان ومشغول دنیا شدیم

سلام
اشالله

حسنا یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:55 http://danesh4000.blogfa.com

تشخیص به این راحتی ها هم نیست رفیق!!

حالا!!!!!!!!

.... یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:27

سری به غرر الحکم سید الحکما هم بزنید
میشه برای مبایل از اینترنت نیز دانلود کنید
رحمت خدا به مرحوم علامه می گفتند:برادر من دوستی داشت که برای او فلسفه درس می گفت هر جا به مشکلات حکمت بر می خوردیم از صاحب همان کتاب می پرسیدیم مثلا جناب افلاطون مراد شما از فلان جمله چیست؟
می گفت افلاطون گفته بود :خدا را شکر کنید که می توانید کلمه لا اله الا الله رو بگویید
ما در زمانی می زیستیم که جرات اظهار چنین کلامی نداشتیم
واقعا نبوغ امثال افلاطون و سقراط و حکما یونان عجیبه
البته بنده گمان می کنم یقینا اینان متاثر از وحی بوده اند
البته آیه :و ان تطع اکثر من فی الرض یضلوک عن سبیل الله و ان یتبعون الا الظن و ان هم الا یخرصون؛ظاهرا سوره انعام باشد یا شاید اواخر اعراف
قلیل من فی الارض اهل نبوغ باشند چه از سیاق آیه معلوم است که فرض مذکور در صورت عدم وحی است.و جمله فرض برهان ضرورت نبوت باشد

خسروی یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:41

محمد تقی فعالی رفیق خانوادگی ماست..

سلام مخصوص منو خدمت حضرت استاد برسونید

دعا یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 http://maader.blogfa.com

خرد مند کسی است که بدون مجبوری بتواند موقعیتش را با موقعیت بهتر و درست ترعوض کند
شاید.............اینم یه حرفی باشه!

tina شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:03 http://royayekhis7072.blogfa.com

salam leila jan webet ghashang bod khosham omad tonesti be webam ye sar bezanbabayyy

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد