... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

3 و 1 !!

 امروزدرراهروهای عریض و طویل انتظاربروکراسی اداری،دوستی عرب پیداکردم(یاددوستان ترک و عرب و روس و ترکمن و کرد و لر و بلوچ و ... بخیر)، بعد مدتها پرت شدن ازتکلم بلسان العربیه، انقدرانگلیسی قاطی عربی نیم بندم کردم که طرف، دل ریشه گرفت.گفتم ایمان جون:

« متی نظرت تو فیسک اتلذ جدا، بیکاز متی تضحکی، یور صورتک ایز وری وری جمیل اند نایس » و او فهمید و خندید و «احلی» خواندم.

درکمال اعتماد بنفس، با همین لهجه بس ضایعم،گفتگو رو ادامه دادم و حس یه دختر 18 ساله عرب رو نسبت به اوضاع جاری کشورهای عربی بدست آوردم، حسی با ته مایه ای از ابهام و آمیخته با طعم سکوتی که احساس میکنم خیلی برام آشنا بود...

اینکه آدم، با زبانی پاشکسته، مهمان دنیای یه غیرهمزبون بشه، اونو به دنیای خودش دعوت کنه، اما برای یه گوش همزبون، نیازبه ترجمه باشه، عجیبه... نه !؟


اتاق گروه فلسفه بنا بود طبقه سوم باشه ولی به جون خودم اول بود... حیف که آقای اطلاعات، وقت برگشتم نبود، بهش بگم سه ویک درنظر فلاسفه هرکدومشون یه نوع کاملا مجزان هاااااا.


دخترک، متقاضی خوابگاهی بود که بناست شامل حالش نباشه لابد باید نباشه چون دولتها برای مترو هزینه می کنن که خوابگاه های این ورشهر تبدیل بشه به خانه های اون ورشهر،که خانواده استمرار پیداکنه، که چترحمایتی خانواده بالا سر دانشجو جماعت باشه و ....(خداییش مو،لادرز این استدلالها نمی ره )اما دخترک مصربود،فکرشو بکنید یه دختر تک و تنها چطوری صبح های تاریک زمستونی ازیه قبرستون حائل بگذره،این رودیگه منفی 30 ها هم مجاز نیستن چه برسه به منفی 20 ها. من که بودم بی خیال علم و دانش می شدم هرچند زدانش دل پیربرناشود.



نظرات 9 + ارسال نظر
مجتبی شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 15:36 http://bia2ironi.blogsky.com

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما دوست گرامی
وبلاگتون خیلی جذاب ودیدنی بود امیدوارم همیشه موفق باشید
اگه میشه یه سری به وبلاگم بزنید اکه دوستم داشتید منو با نام{جذاب ترین وبلاگ ایران} لینک
کنید ودر قسمت نظرات وبلاگ بهم خبر بدهید تا لینکتون کنم
منتظر حضور پرمهرتان هستم

سلام

عباس شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 16:00 http://silam.blogsky.com

سلام
وب زیبایی داری
راستی وقت کردی یه دو کلمه با هم عربی صحبت کنیم ببینم که زبان عربی رو تا چه حدی آشنایی !
منتظرم

سلام

آوا یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 http://alachightanhai.blogfa.com

سلام
من دوست نگارم
خوشحال می شم به من سربزنید

سلام آواجون
چشم باکمال افتخار
هوای نگارخاله رو داشته باش

مسافر غریب یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 http://domybest.blogfa.com

روحیه همراهی و همدردی خوبی دارید....
خوشحال میشم نظرتون رو راجع به پیت جدیدم بدونم
ممنوتم
پایدار باشید دوست من

حسنا یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 17:26

بعد از همایش زنان پارسال به خودمون و به زبان عربی- انگلیسی مون امیدوار شدم!!

نه بابا
اون یکی که خیلی خوب بود کاش اینو می دیدی

خسروی دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 13:27

قالب عوض شده ..یا چشم های من مشکل پیدا کرده؟
سلام..
حال امیر حسین خان و امیر عباس خان چطوره؟

سلام
متشکر
الحمد لله مشغول شیطنت اند ودعا گو

.. سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 00:40 http://katgozashteh.blogfa.com/

سلام
واقعا خیلی ضایعه است وقتی می خوای با طرف با یه زبون دیگه حرف بزنی و هی براش
چند زبان مخلوط کنی و به خوردش بدی ولی خیلی جالب با من از این جور اتفاقا خیلی افتاده .. ولی بازم کم نمیارم.

سلام

علی سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 18:11 http://pcbasic.blogfa.com

ُسلام...

از وقتی گفتید بنویس شروع کردم نوشتن...
وقتی همتون اومدید و گفتید بمونم موندم و تغییرات دادم...
ولی خدا وکیلی کدومتون اومدین سر زدین و نظر دادین؟؟؟
اگه باهام مشکل دارید باشه میرم ...
آقا غلام هست وبو ادامه میده..
اگه دوست دارید بمونم بسم ا... من نظر میخوام.برای درو دیوار که نمینویسم!!!

ببخشید پر حرفی و بی ادبی کردم...
...

یا حق

سلام
قبول

آوا سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 22:55 http://alachightanhai.blogfa.com

سلام ممنونم
می تونم منم به شما خاله بگم آخه من خاله ندارم

سلام
حتما عزیز
باعث افتخارمنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد