... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

بی زبان و زبان

یک هفته است که زینب و زینب دریک جزوه دوازده صفحه ای زبان تخصصی حقوق جزاگم شده اند، هروقت سلامی دادم و سوالی داشتم  کلی گشتم تا این دو موجود عزیز را ازمیان دیکشنری های رنگ و وارنگ و عالمی برگه A4 پیداکردم، باز خدا مرا بیامرزد که هرازچند گاهی وجدان دردی خفیف می گیرم و سری می زنم و پنجره ای را می گشایم تا مگر هوای هستی به جان گم شده شان برخورد کند تا دقایقی ناچیز به زندگی برگردند. یادم آمد از مقاله محمد آرکون که استادمحترمم دوسالی قبل بنده رامکلف به ترجمه اش نموده بود وای خدای من چه عذابی که نکشید این بنده ضعیف نحیف وباز یادم آمد از هم کلاسی مترجمم که چه سهل و سریع بامنابع اصلی ارتباط برقرارمی نماید بی آنکه نیازداشته باشد ذهنش را به ترجمه های گنگ و بعضا نامفهوم دخیل ببندد.

خوشایند یا ناخوشایند، واقعیت اینست که ماناچاریم با زبانی دیگرنیززندگی نماییم مشکل کجاست که این زبان هنوز به ساحت زندگی ماوارد نشده است؟

نظرات 5 + ارسال نظر
حامد پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 http://shaer-azarbaijan.blogfa.com/

سلام

با پستی مربوط به روانشاد استاد یحیی شیدا به همراه عکسهایی منتشر نشده از آخرین ماههای حیات وی که مربوط به آخرین مراسم بزرگداشت مقام علمی ـ ادبی ایشان می باشد بروزم

[گل]

سلام

سیب‌های خوردنی شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:58 http://mshaghad.parsiblog.com

سلام
مطلب رو خونده بودم و نظری نداده بودم. اما الان امدم یه توضیحی بخوام در مورد نظرتون در وبلاگم.

سلام
منظورم قالب وبتون بود.

طاعون شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 13:23 http://taoon.blogfa.com/

سلام
زبان درس شیرین و خواندنی است. الان دارم زبان میخونم

سلام
پس کمک‏!‏

ارزیاب شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 13:44 http://arzyab.mihanblog.com

سلام
از حد ناچاری هم گذشته
تو دانشگاه ما برای رشته هایی که زبان نیاز است مثل فلسفه دین یا ادیان ابراهیمی
یه دوره اجباری یک ساله زبان می گذارند
یعنی همه جا ارشد دو ساله اینجا سه سال و چقدر هم خوبه
به نظر من آشنایی با اندیشه های روز بدون زبان بی معناست

سلام
دانشجوی ازادهم میپذیرند درکلاسهاشون‏?‏

آسیه دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:09

سلام
با اجازه در قسمت آشنایان وبلاگم وبلاگتون رو ثبت کردم
با تشکر و آرزوی توفیق

سلام
تشکر آسیه جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد