... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

ره میخانه و مسجد کدام است

که هردوبرمن مسکین حرام است

نه درمسجد گذارندم که رندی

نه درمیخانه کاین خمارخام است

میان مسجد و میخانه راهی است

غریبم عاشقم آن ره کدام است 

خردمست است و دل مست است و جان مست

به سودایت روان ناتوان مست*

---------------

پ.ن: خواستم درباب معلم بنویسم این که خوندید ازآب دراومد، نمی دونم چرا!!

پ.ن: حق (گرا و محور)ترین معلم ها معلم های بت شکن اند!

پ.ن: مهربان ترین معلم ها آنهایندکه باتو دود عود می شنوند و می زنند زیرگریه!

--------------

* این شعر عطار را با اضافات اندکش، میتوانید باصدای حسام الدین سراج درآلبوم طریقت عشق گوش دهید.

نظرات 18 + ارسال نظر
خسروی سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:20

روز معلم مبارک جناب استاد..

تشکر ماشاگردیم

عمو سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 16:12

سلام .

سلام علیکم

ابوطالب مظفری سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 19:30

آفرین. بهترین معلمها همانهایند که گفته‌ای.

سلام استاد گرامی
روزتان مبارک

فیروزه قطب الدین سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 22:46

سلام
دوستی من شبیهه باران
نیست که گاهی می آید و گاهی نمی آید
دوستی من شبیهه هواست
بعضی وقتها ساکت٫ اما همیشه در اطراف تو است
جای شما خالیی
دلم براتون تنگ شده . منتظرتون
التماس دعا

سلام برخواهرگلم
چه خبرازتاجیکستان عزیز
دریاد من هستید همیشه
سلام منو به بربچه ها برسون

کبک سیاسی چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 00:20

منزل نو مبارک. :)

ممنون
ولی اجاره نشینیم همچنان !

شهاب چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:15

واجب نیست هرچه به ذهن می آید بدون هیچ ترتیب و آدابی نوشته شود

جایز که هست !!

.
.
.
.
.
راستش را بخواهید این «نمی دونم چرا» برای این بود که چرایش را هم پنهان نمایم هم آشکار(واسه همین علامت !!! را برایش بکاربردم).مطمان باشید صدرو ذیل نوشته کاملا بهم مرتبط اند.

شهاب چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:36

همین اطمینان باعث شده ذهنیاتتون رو بنویسید. بهتره به یک یا چند شاعر هم ارجاع بدید تا بدانید بی ربط نگفته ام.
ببخشید این جا خصوصی انگار نداره/ برای خودتان نوشتم و لزومی نیست تایید کنید/ اساعه ادبم را ببخشید

خواب نما چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:38

عزیزم این شعرت به شدت مشکل وزنی داره
ظاهرا حسابی از خود بیخود شده بودید و در خلسه این شعر رو گفتید.
تذکر می داید مریدان وهمراهان اصلاحش کنند بزرگوار

اسکندری چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 17:13 http://www.bazandishi.blogfa.com

ایام بزرگداشت معلمین ، بر شما نیز گرامی و خجسته باد.

سلام استاد گرامی
ما شاگردیم همچنان

خواب نما پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:23

سلام
اشتباه مرا به همراه یک عذرخواهی بپذیرید
ممنون که اندیشه های مخالف را تحمل میکنید

سلام
خواهش میکنم
دقت شما برایم ارزشمند است.

[ بدون نام ] جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 00:57

شاگرد تو می باشم گر کودن وکژ پوشم تا زان لب خندانت یک خنده بیاموزم شاگرد نمی خواهی ای چشمه آگاهی چه حیله کنم تا من خود را به تو در دوزم.

فرزانه شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:48 http://kolbe-tanhayee-man.loxblog.com

سلام لیلا جان امروز یه جشن داریم خوشحال میشم تشریف بیارید به کلبه حقیرانه و سری بزنید

فرزانه یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:58 http://kolbe-tanhayee-man.loxblog.com

سلام لیلا جان از اینکه به جشن ما سر زدید و کلبه ما رو با قدوم مبارک روشن و انور کردید ممنون
در ضمن ما خاله بودن رو از خاله مهربانی چون شما آموختیم خاله لیلا جان

چه سازم با غم هجرانت ای دوست
فراقت کرده در زندانم ای دوست
اگر هر ساعت از هجرت بمیرم
جدا از تو نگردد جانم ای دوست

سلام فرزانه ی خوب
دوستت دارم
زنده باشی

طاعون یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:19

سلام استاد
ببخشید باتاخیر بهتون تبریک میگم.
روزتان مبارک
ایام به کام
سایه‌تان مستدام

سلام

کدام روز منظورتان است من که ازدست تحصیل مدام روزی ندارم

[ بدون نام ] یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 23:35

اینو بخون تو که جلال الدین دوستی

مولوی «دیوان شمس» غزلیات
ایها النور فی الفؤاد تعال
غایه الجد و المراد تعال
انت تدری حیاتنا بیدیک
لا تضیق علی العباد تعال
ایها العشق ایها المعشوق
حل عن الصد و العناد تعال
یا سلیمان ذی الهداهد لک
فتفقد بالافتقاد تعال
ایها السابق الذی سبقت
منک مصدوقه الوداد تعال
فمن الهجر ضجت الارواح
انجر العود یا معاد تعال
استر العیب و ابذل المعروف
هکذا عاده الجواد تعال
چه بود پارسی تعال بیا
یا بیا یا بده تو داد تعال
چون بیایی زهی گشاد و مراد
چون نیایی زهی کساد تعال
ای گشاد عرب قباد عجم
تو گشایی دلم به یاد تعال
ای درونم تعال گویان تو
وی ز بود تو بود و باد تعال
طفت فیک البلاد یا قمرا
بی‌محیطا و بالبلاد تعال
انت کالشمس اذ دنت و نأت
یا قریبا علی العباد تعال


باید سرفرصت دقیق بخونمش

حوری واحد 16 دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:00

جناب آقا یا سرکار خانم خواب نما تو این چند سال که ما عروض و قافیه خوندیم و یه وقتایی هم تدریس کردیم خبری از این کشف جدید شما نبود!!وزن کاملا درسته: مفاعیلن مفاعیلن فعولن
شما خوب درساتو نخوندی..

هیچی ازاین عروض و قافیه یادم نمونده حوری خانم اصلا ازاول چیزی ازش نفهمیدم هاااااااااا

معنوی دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:14 http://manavi.blogfa.com/

خواندیم/ حافظ گفته یا شما فرمودید؟ من شعرم خوب نیست ببخشید .

هیچکداممان

عطار گفته است.

حوری واحد16 چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:19

راستی منم عذرخواهی خواب نما رو ندیده بودم ..خوشحالم که زودتر از من پی برده بود
خانم دکتر منم هیچی از سقراط و نوافلاطونیا و اتوپیای فارابی و ...نفهمیدم بازم بگم!!!

اندک اندک می فهمی حوری جان صبرداشته باش و بفکر!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد