... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

اسباب بازی

درجستجوی سوغاتی درخواستی امیرحسین یک روز تمام قم گردی کردم، سرازکجاها که درنیاوردم، این کانون پرورش فکری کودکان، نمی دانم کجایش کودکانه است که بزرگترها هم ازمحصولاتش سردرنمی اورند، مثل اینکه چاره ای نیست برای خاله بودن هم که شده باید یک چند ترمی اسباب بازی شناسی بگذرانم، شاید اگرجنگ می گذاشت بچگی کنیم امروز درتشخیص اسباب بازی انقدرهم صفرکیلومتر نبودیم. یادش بخیر، مادرجان می گفت بعد از اینکه بخاطر جنگ همه تان هرات را ترک کردید روزی اسباب بازیهایت را که با فراستی کودکانه درگوشه ای دنج مخفی کرده بودی پیداکردم ، مادرجان می گفت اون روز، تاشب گریه کردم، با آمدن شب پدرجانت هم به من ملحق شد و درهوای نوه های آواره مان دوتایی گریه کردیم، حالا که به آن تنهایی پدربزرگ و مادربزرگ می اندیشم به اندازه تمام هوای دلتنگی ای که تجربه کردند برایشان می سوزم.

خدا ریشه جنگ و جنگ سالاری و زیاده خواهی و هرچی ابرقدرت را از روی زمین برکند و به مسولین و سردمداران ما عقل بدهد تا دیگر به هیچ وجه ملت را نفروشند.


نظرات 9 + ارسال نظر
وصال جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:40

خدا ریشه جنگ را از بن بکند
خیییییییلی از جنگ متنفرم اه



ببخشید خیلی عصبانی شدم سلام یادم رفت خوبید خاله جان؟

سلام خاله جان

زینب شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:06

خیلی قشنگ بود. ان شاالله که زود زود در هوای آزادی نفس راحتی بکشید.دلتنگ اسباب بازیهات نباش خودم خوبشو برات می خرم دوباره با عروسک هات بشین بازی کن. براش لالایی بخون. مادری کن.

ازون عروسکهاییکه میخندن برام میخری؟ اگه نخری گریه میکنماااااا

فاطمه شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 14:49

سلام لیلا جان. در حدیثی از حضرت علی علیه السلام آمده است: «عمرت البلدان بحب الاوطان » «شهرها با حب وطن آباد می شود.» و در حدیث دیگری حضرت می فرماید:
«من کرم المرء بکائه علی ما معنی من زمانه و حنینه الی او طایفه» 2 ؛ «از نشانه های ارزش و شخصیت انسان آن است که نسبت به عمر از دست رفته (که در آن کوتاهی کرده است) اشک بریزد و نسبت به وطنش علاقه مند باشد.»

اساساً انسان، رابطه مادی و معنوی فراوانی با زادگاه خود دارد و همین پیوندعاطفی، باعث علاقه او به وطن می شود. بنابراین «حب الوطن من الایمان »، هم طبیعی و هم منطقی است:

طبیعی است به دلیل همان انس و الفتی که در قلب انسان نسبت به وطنش ایجاد می شود، و منطقی است به دلیل اینکه دفاع از وطن موجب دفاع از ارزش های موجود در آن می شود البته به شرط آنکه حق و حقیقت در وطن حاکم باشد وگرنه باید برای برقراری حق در وطن کوشید و اگر مقدور نیست از آنجا هجرت کرد، چنانکه اصحاب رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم در آغاز دعوت به اسلام چنین کردند و به مدینه هجرت کردند.اینم یک شعر از ایرج میرزا که تابستان باهم اشعارش را می خواندیم و می خندیدیم:
ما که اطفال این دبستانیم همه از خاک پاک ایرانیم

همه با هم برادر وطنیم مهربان همچو جسم با جانیم

اشرف و انجب تمام ملل یادگار قدیم دورانیم

وطن ما به جای مادر ماست ما گروه وطن پرستانیم

شکر داریم کز طفولیت درس حب الوطن همی خوانیم

چون که حب وطن ز ایمانست ما یقینا ز اهل ایمانیم

گر رسد دشمنی برای وطن جان و دل رایگان بیفشانیم .
حالا شما بگویید: همه از خاک پاک افغانستانیم.غصه دوست جون. مبادا اشک بریزی.

ای جااااااااانم!!!!

فاطمه شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 21:14

خداوندا دلم یاد وطن کرد نمی دونم وطن کی یاد من کرد
نمی دانم پدر بود یا برادر خوشش باشد هر آنکه یاد من کرد.

فاطمه شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 21:20

اینم یک بخش از ترانه ها یبابا طاهر عریان که زبانزد دهقان زادگان و کدخدایان و دبیران ساکنان حومه انارستان های قندهار است:
تن محنت کشی دارم خدایا دل حسرت کشی دارم خدایا
ز شوق مسکن و داد غریبی به سینه آتشی دارم خدایا
نبینم دیگه تا صبح گریه کنی.مشهد خوش بگذره.

تشکررفیق

رضا دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:39

سلام.شما اسباب بازی هاتون رو پیدا کردین اما بودن کسانیکه عزیزیشون رو زیر آوار جا گذاشتن و هیچ وقت پیداشون نکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسانی هم دلشون رو جا گذاشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و گروهی دیگر خودشون رو جا گذاشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا قضاوت کن!!!!!!!!!!!!!!

سلام
وقتی قطعه ای ازگذشته راپیدامیکنی مدام بهت یاداوری میکند چه چیزهایی جاگذاشتی روزی!!!!

علی پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 http://pcbasic.blogfa.com

¤¤¤¤¤¤¤¤____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
___¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤
__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_________¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤________¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤ مهربون همیشگی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_____¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤___¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ من آپم ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ گذری ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نیم نگاهی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نظری ¤¤¤¤¤¤¤
__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
______________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
___________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_____________________¤¤¤¤¤¤
______________________¤¤¤¤
_______________________¤¤

ح.16 پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 23:40

عجب دلنوشته ی خوبی بود ! بانو دلمان هوای شما کرده
حرف بزنیم سیاسی اقتصادی فرهنگی :) و...غزل حافظ و مولانا زمزمه کنیم به رسم تسکین سردردها و دردسرها !

کلی سردرد ودرد سر دارم بانو برای تسکین.... غزلهایت را بیدارکن بانوی شانزده!

محمد سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 http://mnrahmati.blogfa.com

عالی بود فقط ... جنگ برای دفع بدی ها و آوردن خوبی ها بد نیست(جهاد است)؛ اما به بدی کشاندن جنگ موضوع دیگری است!

جهاد کور کشنده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد