... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

فیس بوک

روزی نیست که پیام دعوت به فیض بوک دریافت نکنم.

روزی نیست کسی از راه برسه و نپرسه ادرست کو، مستفیض بشیم.

روزی نیست گوشه کناربحث های رایج، به منبع فیس بوک ارجاع داده نشوم. 

چندی قبل یکی از بچه ها عضوم کرد اما مثل تجارب عضویت قبلی پسورد را فراموش کردم، دلیلش هم اینست که نه وقتش را دارم نه  فیلترشکن.

فیلترشدن فیس بوک مرا به یاد قاعده بطلان تخصیص اکثرمی اندازد، دیشب کلی با بچه ها سرموضوع ماهواره و فیس بوک و هرچی موج مثبت- منفی درعالمه بحث کردیم ولی فایده ای نداشت چون این بحث ها نهایتش به خلق نظامهای بحثی دو قطبی(موافق - مخالف) می انجامد و بس. 

درافغانستان به این نتیجه رسیدم فیس بوک برخی از اساسی ترین نیازهای جامعه مارا برآورده می سازد؛

نیاز به گفتگو (گفتن و شنیدن!!  ملتی که گفتن نداند و نتواند، برده می شود ، ملتی که شنیدن نتواند و نداند، سرازجهاد کوردرمی آورد)،

نیاز به  آشنایی با ادبیات جدید زندگی و مطالبه آن از کانالهای مناسب،

نیاز به کانالی برای  ارتباط  اتباع پراکنده مقیم  درسراسردنیا به این امید که پتانسیل موجود به سمت منافع ملی جهت پیداکند و ....

آیا فیس بوک یک نیازاست؟


نظرات 10 + ارسال نظر
حسنا شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 14:26

فیض بوک! یک امکان است.

برای چی ؟

زینب و سمیرا دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 00:04

سلام
به نظرم نیاز به فیس بوک بسته به فرهنگ اون مردمی هستش که ازون استفاده میکنن. تو جامعه ایران اکثرا ثابت کردن که فیس بوک نه تنها یک نیاز نیست بلکه یه عامل مخرب اخلاقی برای ارتباطات ناصحیح و غیر ضروریه
من فکر میکنم وقتی برای وارد شدن به فیس بوک نیاز به فیلتر شکن باشه و همین مقدار که استفاده از فیلتر شکن عادت شه خودش یه زنگ خطر بزرگ برای اخلاق اون فرد هستش (امان از وسوسه های خناس !!!!!!!!!!!)
در نهایت فیس بوک پاک و اسلامی و کنترل شده ام آرزوست

سلام رفقا !
اخرش نفهمیدم موافق فیس بوکید یا مخالف!؟
اونوقت میشه بگویید بدانم این فیس بوک پاک و اسلامی کنترل شده صیغه چند است!؟ منظورم اینه که بیایید کمی عینی ترحرف بزنیم ....باشه ؟؟؟

[ بدون نام ] دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 00:24

مشخصه که مخالفی یا اونقدرها که باید موافق نیستی وگرنه تا حالا عضو شده بودی دکتر جون:D بنظرم میشه فیس بوق یه جز از کل بوده که حالا تا حد زیادی بیشتر از این کل(شبکه های اجتماعی سیاسی و به طور کلی دنیای سایبری)مورد توجه قرار گرفته چرا که از هر موضوعی تقریبا بهترینش گزینش شده و در قالب یه پیج یا حتی چندین پیج در اومده از آشپزی گرفته تا خبرهای سیاسی و سینمایی و تاریخی و روانشناسی و فلسفه و ادبیات .. ولی یک نیاز نیست اما دسترسی به خیلی از گزیده های خوب رُ آسون میکنه.
جا داره بگم توی یه خبر خوندم ایران بیشترین عضو کاربران فیس بوک رُ داره که البته مطمئنم این عزیزان دلبند شاید 30 درصدشون منفعت ببرن از این محیط!!

سلام برحوری جان ادبیاتی ! ازاین طرفا !!!!(ازکامنت بعدی دریافتم شما باید حوری خانم باشی )
1- راستش تابحال عضو نشدم چون میترسم اعتیاد به بحث فاجعه ایجاد کند، ازجنس ترک تحصیل و چسبیدن به قال و مقال علمی فلسفی و ...
2- ازشما و زینب و سمیرا رسما دعوت به گفتگو می نمایم به صرف چای و چند حبه قند به همان ادرس دخمه اینجانب.

ح.و دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 00:25

http://www.shereno.com/post-16950.html
این پست رو بخون از عرفان نظرآهاری!دلنواز و روح نواز

سپاااااس بی منتها عزیز

هم اتاقی ادبیات سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 17:46


سلام لیلا خانم. مانبودیم چقدر پست جدید نوشتید! اما تا اونجایی که ما متوجه شدیم: فیس بوک (Facebook) یک شبکه اجتماعی رایگان در اینترنت است که کاربران در آن میتوانند با یکدیگر بطور کاملا چند رسانه ای در ارتباط باشند ، دوستان را به لیست خود اضافه کنند،با دیگران آشنا شوند و برای خود یک صفحه شخصی درست کنند تا دیگران به آن مراجعه و اطلاعات آن را مشاهده کنند و در صورت علاقه نظر خود را اعلام کنند. اما این را هم باید بدانیم که هرگونه اطلاعاتی که به دنیای مجازی می فرستیم انتظار هیچگونه کنترل شخصی بر آنها را نباید داشته باشیم. این یک هشدار . هشدار بعد همان حرف خودتان که کار به جاهای باریک می کشد مثل ترک تحصیل(شوخی)...چرا که آنهایی که از اعتیاد فیس بوکی خبر دارند: رفتن به صفحات شخصی اعضای دیگر. دیدن عکس های آنها و...در یک کلام لذت سرک کشیدن و این طرف و آن طرف رفتن در فیس آنچنان بالاست که نمی توان به راحتی از آن دل کند. جولیان آسانژ موسس وب سایت ویکی لیکس می‌گوید:
فیس بوک، تنفر آمیز ترین ابزار جاسوسی است که تاکنون ایجاد شده‌است. هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیس بوک اضافه می‌کند باید بداند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست و این گنجینه اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می‌کند.
به گفته ی وی فیس بوک یک گنجینه اطلاعاتی بسیار بزرگ از نام و پیشینهء افراد است که کاربران آن را به شکل داوطلبانه در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند ولی این ابزار توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. دسترسی این دستگاه‌های اطلاعاتی به اطلاعات ذخیره شده در فیس بوک آن را به یک ابزار خطرناک بدل کرده‌است. . به نظر من هم فیس بوک یک امکانه نه نیاز. مثلا امکان جالبی که داره اینه که خودش برایتان دوست پیدا می کند! یعنی اینکه شما به فیس بوک علاقه مندی هایتان را معرفی می کنید و اون هم از بین 115 میلیون کاربری که دارد برای شما دوست پیدا می کند! جالبه نه؟! و اینکه یکبار گفته بودی در کشور ما استفاده های خوبی از آن می کنن مثلا اخبار جنگ سریع پخش می شود به نظر من شرایط کنونی شما ایجاب می کند که این استفاده هم از آن شود ولی در کشور ما متاسفانه ... عقل سلیم حکم می کند که در این راستا گام درستی برداریم.

سلااااااام هم اتاقی عزیز ....
بی صبرانه منتظریم از سفر برگردی .
البته بگم منظور بنده ازاعتیاد سرک کشیدن به عکس های مردم نبود که مهمترازون هم درعالم زیادست.

گام درست چیست ؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 20:34

حتما اتفاقن یه موسسه رخداد تازه توی فیس بوک هست که خیلی هم طرفدار داره که از اون جاهاییه که تو خیلی دوست داری:) اعتیادش رو قبول دارم ! ولی انصافن یکی از اون بهترین شبکه های اجتماعیه! قربانت انشالا مزاحمتون میشم باعث افتخاره:)

مراحمید ...

خسروی چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:44

سلام
این پرسش اززوایای مختلف پاسخ های متعدد به خودش می گیره و به تعبیری هرکسی از ظن خودش به اون جواب می ده و به نظر نمی شه پاسخ نهایی برای اون تصور کرد

سلام
من بیشترمیخواستم بدانم نبود دراین فضا میتواند کمبودی برای شخص محسوب شود ؟

behrooz جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:20

ashghal tarin chize donya face book

irania janbasho nadaran hame oghdeian
age janbasho dashtan are khub bud
kolan elm khube vali na tu irane aghab oftade va nadide

بهرام جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:11 http://pargar6.persianblog.ir

بله فیض بوک یک امکان است. درود بر حسنا.

"ضرورت" مفهوم کشداری ست. در همه جا یکسان عمل نمیکند. آنچه که برای شما ضروری ست برای من کاملاً غیرضروری ست. این خرابی از مطلقیتی ست که در مفهوم "ضرورت" نهفته است. ضروری، لازم، حتمی،...
اما "امکان" ازین مطلق بودن برخوردار نیست، از مقولۀ "ممکنات" است.

اگر شما تعریفی از "نیاز" بدهید میبینید که این مفهوم متحول است: همین موبایل تا بیست سال پیش وجود خارجی نداشت اما امروز همانند کامپیوتر و اینترنت،به یک نیاز تبدیل شده است. این نشانگر آنست که نیازهای ما متحولند. آنچه که روزی نیاز نبوده امروز نیاز میشود و آنچه که روزگاری نیاز بوده امروز مورد نیاز بودنش برطرف میگردد.

محمد سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 16:12 http://mnrahmati.blogfa.com

آآفرین عالی بود.
دوست داریم نظر شما را هم در فضای فیسبوک با همین استدلال تان بدانیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد