... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

میله گل سرخ

  • مهدی درفضای نقاشی مدرن به حذف مرزها در اثرهنری می اندیشد، آثارش تورا با نوعی عدم تعین روبرو می سازند که به همه برداشت ها روی خوش نشان میدهد، فضایی که نرم نرمک این روزها دراین جمع و جماعت حس می شود... شبکه های رادیویی ویژه جوانان، دختران، پسران، خانواده  و نیز شبکه های تلویزیونی سراسری و محلی خصوصی و ملی پتانسیل خوبی برای ما ایجاد کرده اند بطوری که هرفکر و فرهنگی می تواند بی نیاز به اسلحه صدای خود را به گوش مردم برساند، تبلیغات رسانه ای موسسات اموزش عالی خصوصی نشانگراین مطلب است که ملت ما قدرامنیت نسبی بوجود امده را دانسته و ریشه دردهایش را درک کرده است. پدربدجوربه واقعیات جاری کشوربدبین است، من اما فکر میکنم باید قضایا را تفکیک کرد، نقد حضوربیگانه حداقل بخاطرایجاد امیدواری درنسل جوان و آینده ساز ما هم که شده،  نباید به قیمت نادیده گرفتن دستاوردها ونتایج مثبتی باشد که با بازوی خودمان دراین چند سال امنیت نسبی بوجود آمده بدست آورده ایم، این روزها به اندازه یک سال گذشته خبرو تحلیل خبری شنیدم، جریان استیضاح ده وزیرکابینه کرزی ازرسانه کشورامیدوارکننده بود؛ مهره های ارزشمندی که درطول سالیان درازآوارگی هریک پراکنده و بی بازده شده بودند حالا درخانه ملت جمع شده اند  تا مشق دموکراسی و طرفداری ازحقوق ملت نمایند، ملتی که فقط خدا میداند چقدرمعصوم و مظلوم اند، کاش همه احزاب و گروهها برسرتداوم مسیرموجود و بهبود بخشی به آن بیاندیشند؛ وحدت ملی، منافع ملی، هویت ملی، تخصص محوری، مدنیت و ... هرچند نحیف و کم رمق ولی درلابلای تحولات جاری حس می شوند، ما داریم به سمت ملت شدن پیش می رویم اگردوهزاروچهارده را نه تهدید که فرصت بدانیم.  
  • کتابفروشی بزرگی مقابل کنسول گری ایران نظرم را جلب کرد، ازچندین قفسه زبان غیرفارسی که بگذریم تقریبا نود درصد کتب فارسی آن  چاپ ایران بود حتی منابع دینی اهل سنت. نبود منابع دانشگاهی زبان فارسی چاپ افغانستان واکنش های متفاوتی دربین مسولین دانشگاهها و موسسات آموزشی خصوصی و دولتی برانگیخته است، برخی چاره را استفاده ازمنابع ایرانی میدانند برخی دیگرحساسیت نشان داده بر منابع انگلیسی تاکید داشته، آشنایی کامل و پیشرفته را شرط گزینش کادرعلمی شان قرارداده اند.
  •  یک روزاوباما، یک روز هیلاری کلینتون، یک روز رئیس جمهورفرانسه، امروزهم نوبت جان کری است تا از ما سربزند، مهمان حبیب خداست، ماهم بدمان نمی آید با دنیا رفت و آمد داشته باشیم، ما هم بدمان نمی آید آقای جان کری دورازچشم خانمش با زنان تجارت پیشه ما والیبالش را تقویت نماید  فقط مشکل اینست که سردمداران ما خیلی زود مرزهای استقلال را فراموش می کنند و یادشان می رود منافع ملی ارث بابایشان نیست.
  • امروزبه اتفاق خانواده آمده ایم بیرون ازشهر، هوا ی این جاده محصوردرمیان سلسله ای ازکوههای سربه فلک کشیده محشراست. جنگ و ناامنی نتوانسته شادی و نشاط را ازمردم بگیرد، تقریبا درتمامی مسیرهای خروجی شهر ترافیک سنگینی از خودروهای خانواده های هراتی ایجادشده که اعجاب آوراست.بیست کیلومترجلوترمرزترکمنستان قراردارد، آخ که اگراحساس امنیت کافی وجود داشت آخرهفته سرازترکمنستان و تاجیکستان درمی آوردم و آخر هفته بعدش هم سرازمزار و جشن میله گل سرخش...
  • امروزبا بربچه های گروه مطالعات درساختمان اداری دانشگاه قرارداشتم، ف. ح. ر. ا ، هرچهارتا بلافاصله پس از دفاع به هرات بازگشته و مشغول تدریس شده اند؛ بچه افغانستانی هایی که درعمرشان کشورراندیده بودند و چه بسا اصلا متولد خارج ازمرزهای آن هستند حالا چقدرخوب افغانستانی شده اند. جلسه کاری مان با ریاست دانشگاه به نشست علمی فرهنگی روزتبدیل شد...گفتم پژوهش، گفتند کالای لوکس، گفتم علاقه به پژوهش، گفتند کارشکم سیرهاست، گفتم واویلا اگرنگرش سیاست گذاران موسسات اموزش عالی این باشد والله بالله شکم و پژوهش رابطه شان دوطرفه است نه طولی. گفتند مجنونی والا.. به لهجه وطنی گفتم خیراست، انجمن مجنانین راه می اندازیم شاید بهترازانجمن عقلای موجود عمل کند...گفتند و گفتیم و فهمیدیم این نشست ها برایمان حکم آب حیات را دارد. 
نظرات 2 + ارسال نظر
آنکس یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:10

سلام سیاسر، خوش نگاشتی .

سلام
دیگه کم کم داره وازه سیاسر منسوخ میشه جناب آنکس بجاش کلمات فخیم تری به بازار امده اند.

حسنا دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:16

1- 2014 دوران پوست اندازی کشور ماست و هر دگرگونی لاجرم، با خود درد دارد. اگر تاب بیاوریم امید است که سرعت پیش رفتمان بیشتر شود.و
2- اما هنر، رفیق جان یک دو تا تابلوی قشنگ بیار برامون ..قول می دهم مراقبت کنم.
3- ما که فقط با گوگل ارث، هرات را تماشا می کنیم . خو ش به حالت که هر از چندگاهی مناجات نامه ی خواجه عبدالله را به گوش جان می شنوی!

2- چشم به مهدی داداش سفارش میدم.
3- حقتان هست مگرجلوتان را گرفته اند خب ازجای مبارک بلند شوید بروید هرات و بدخشان و بلخ و ...را ازنزدیک ببینید. .... آره رفیق جان !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد