... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

تعلق

با بچه ها رفتیم لرستان. بی تعلق رفتم، با انبوهی تعلق برگشتم.


ما آدمهای درگیر با سوالات و نیازهای مدرن، بدجور به شرق پشت کرده ایم، بدجور هوای نو شدن گرفتدمان، فضای مدرن، نبض نیازسنجی مان را در دست گرفته، می برد هرجا که خاطر خواه اوست؛ کسی چه می داند شاید ناکجا آبادی که معلوم نیست با هندسه وجودی مان چقدر تناسب داشته باشد. به نظرم جستجوی تغییر، بی درک داشته های شرقی مان، بیشتر به تخریب میماند تا تغییر....

به نظرم آنها که دغدغه خود، انسان و راه آینده اش را دارند، نیازمندند هر از چندگاهی با عناصرشرقی شان بیامیزند. ویتامین های روح انسان شرقی، آنقدرغنا دارد که می ارزد درپروسه اندیشه ورزی روشنفکرامروزی، خوش جای گیرد. باید هراز چندگاهی کتاب و قلم را کنارگذاشت به دامن طبیعت رو آورد، باید هرازچندگاهی به دورافتاده ترین روستاهای شرق؛ آنجا که انسان های هنوز دست نخورده شرقی زیست می کنند روی آورد و انسان استنشاق کرد، کیش مهرورزی؛ مهرِ بی شائبه شرقی، چرا و به چه توجیهی باید دربرابرفردگرایی  جدید، قربانی شود من نمی دانم.


نظرات 3 + ارسال نظر
بیم موج یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:34

کتاب «مردم‌سالاری دینی از منظر مقام معظم رهبری»
در غرفه مرکز اسناد رونمایی شد

ممنونم از اطلاع رسانیتان.

حسنا دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:38

سلام رفیق
نمی شود فردگرایی را اصل عامی در نظر گرفت که حتی آدم شرقی را هم در خودش هضم کرده است فقط در تعبیر و دامنه و مختصات فردگرایی با آدم غربی تفاوت دارد.؟
دیروز پارک رفته بودم. یک دوساعتی پایم توی آب بود. هی به حرف آون بنده خدایی فکر می کردم که گفت:‌بیش از یک بار و نه حتی یکبار نمی شود پا در آب گذاشت..اهمیت اش چی است وقتی من می توانم بفههم که آب هست و خنکای آب را حس می کنم و رویم را با آب می شویم و ..

سلام برحضرت حسنای اخیرا خیلی غایب
این روزها همش با نوعی فرد گرایی مواجه میشم که اصلا حس خوبی نسبت بهش ندارم. نوعی فردگرایی که تیشه به ریشه روابط انسانی و خانوادگی و عاطفی میزند.... انگار آدمها دارند تشجیع میشن همش خودشان را ببینند برای خودشان باشند و ....
خنکای آب هم نوش جان

دعا پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:29

من هر جقدر می خواهم نیاز های مدرن رو بفهمم آنچنانی که غرب می گوید....... می خواهم که شرقی ترین فرد دنیا باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد