... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

خانه تکانی


قهر تو بازتاب خانه تکانی های پی در پی من است

تهی شده ام

خودت را رو می کنی؟


نظرات 4 + ارسال نظر
زینب دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 20:07

خدا خیرت بده تند تند پست عوض میکنی ..امون بده بزرگوار..هه مزاح کردم..
تو پست قبلی گفتی که"فکرمیکنم اندازه ما درخیلی از زمینه ها تابع اندازه والدین و مربیان اولیه ماست هرچقدرهم سرنوشت را مجدانه دردست بگیریم."راستش من هم با این سخنت تا حد زیادی موافقم.

با این حال،چه تعبیری از این کلام علی (ع) داری که می فرمایند:میدان دار و قهرمان تربیت خود انسان است.

من به این فکر میکنم که مثلا امیرحسین تا 12 سالگی فوقش همانی می شود که والدینش می سازند، او در 18 سالگی شاید از برخی از خصلت های درونی شده اش رنج ببرد و آنها را نوعی ضعف بداند و تصمیم بگیرد اصلاح شود من که فکر میکنم کاری است بشدت سخت و دشوار چرا؟ فرض کن با امیرحسین برخوردهای منطقی نشده تا اهل تامل باربیاید و او رفتار استبدادی را یاد گرفته است به نظرت چنین امیرحسینی می تواند از ارتباطات اجتماعی اش درجهت اصلاح خود بهره ببرد؟ به نظرت به آسانی میتواند متوجه نارسایی هایی که ناخواسته و ناخود آگاه دراو شکل گرفته بشود؟
به نظرم سالهای اولیه تربیت و رشد انسان بیش از حد مهم اند.

زینب پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:54

درست میگی تربیت خانوادگی بسیار تاثیرگذاره..راستش خیلی وقته فکرم مشغوله بخاطر این مسئله.ولی من معتقدم آدم موجودی بسیار تواناست و می تونه خودشو اصلاح کنه .ما نباید خودمونو مغلوب وراثت و محیط(البته خصلت های منفی منظورمه)کنیم.باید خود ساخته و نفوذناپذیر شویم با تذکیه نفس.

میتونه خودشو اصلاح کنه ولی خوش بحال اونی که از اول مثبت و درست تربیت میشه.

ترنم پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:49 http://asemanebirangeman.blogfa.com

سلام خاله گلی
خوبین؟ منو شناختین؟ منم خواهر زاده بزرگتون
منم بالاخره وبلاگ ساختم
هنوز تازه است. خوشحال میشم بیاین سر بزنین و نظر بدین.
خوشحال میشم. فعلا بای بای

سلام بر: کوثر، زهرا، زهره یا شایدم نرگس خاله؟! کدومشونی ؟!
صبرکن الان اومدم.

ترنم جمعه 12 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:31

منم دیگه خاله گلی
فکر کردم منو شناختین. نظری

بازم نشناختم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد