... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

پی آواز حقیقت بدویم

گفت:

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ
کار ما شاید این است
که در "افسون" گل سرخ شناور باشیم

----------------------

بهرحال!

گاه سقراطی، گاه سهرابی، محکومیم زندگی کنیم.

نظرات 5 + ارسال نظر
بهرام پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:32

محکوم نیستیم که زندگی کنیم، که درین صورت اعدام کردنمان در حکم آزاد کردن میبود و همچنانکه میدانیم کسی نیست که از دست زندگی (محکومیت به قول شما) به اعدام و مرگ که رهایی از زندگیست پناه ببرد.
بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم
زندگی رسم خوشآیندی ست.
بنظر من اگر مقدسی وجود داشته باشد فقط خود زندگیست.
زندگی تان را لذت ببرید...

باید اعتراف کنم اصلا درانتخاب وازه محکوم به این همه بار معنایی آن توجه نداشتم. من صرفا دنبال کلمه ای می گشتم که ناگزیری زندگی را برساند بی آنکه به مهتاب - فکرش را بکنید مهتاب و بد گویی! هیهاااااااات - بخواهم بد بگویم. زندگی درنگاه دینی من موهبت الهی است درنگاه فلسفی ام خیر و درتجربه شخصی ام یک امکان ارزشمند است که با هروجهش برتو ظهور کند زیباست و لذت بخش مخصوصا زندگی درمهتاب با موسیقی و بهمراه شعر سهراب و مولانا و سایه و ....
مرارت زندگی هم اگر به عمقش بنگریم خوب است حداقل ازاین بعد که به ما می فهماند حجم وجودی مان چقدراست، فهمی که مارا برای ادامه مسیر مسلط تر می سازد، تسلطی که مارا قادر می سازد واقعیت را با همه زوایای پیدا و پنهان تر آن ببینیم.
ازاینها که بگذریم خداییش من هرچقدر فکر می کنم می بینم هم رازگشایی از گل سرخ هم شنای در افسون آن هردو لذت بخش اند و وجد آفرین و مسحور کننده و ...حیف است خود را از یکی شان محروم بسازیم.

بهرام پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:58

با وجودی که "ناگزیری" هم چندان مناسب نیست اما قبول.

اگر من بودم اینطوری مینوشتم:

بهرحال!
گاه سقراطی، گاه سهرابی، گاه سرخابی، ... زندگی می کنیم.

قبول

ترنم جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:27

شاید انروز که سهراب نوشت
تا شقایق هست زندگی باید کرد...
خبری از دل پر درد گل یاس نداشت
باید این طور می نوشت
هر گلی که باشی
چه شقایق چه گل میخک و یاس
زندگی اجباری است
زندگی در گرو خاطره هاست
خاطره در گرو فاصله هاست
فاصله تلخ ترین خاطره هاست

آفرین ... شاعرش؟

زینب شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:16

سلام لیلا جان.
غیبت طولانی ما را ببخش.

سلام بر زینب عزیز
خیرمقدم عرض میکنم.

زینب شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:39

سلام ترنم خانم..
زندگی رو از چه لحاظ اجباری می دونید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد