... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

هل هرات

  • بوی هل چای سبزی که هم اتاقی دم کرده است، بدجور بوی خانه را به خوابگاه آورده است...هوایی شدم؛ شبهای هرات خیلی لطیف است مخصوصا در ترکیب با متن سکوتی که غوغایی است!! 
  • بعضی وقتها که آدمها نیشت می زنند سوزش تا مدتهای مدید ادامه دارد، نبخشیدن فقط ماندگاری سمش را زیادتر می سازد. یادت باشد هرچه بیشتر نیشت بزنند بیشتر یاد می گیری نوش باشی، اشتباه نکن، فقط پوست کلفت بودن و شدن کافی نیست، هنر آنست که نوش باشی، بی خیال قوه استنتاج آدمها، خب گمان کنند پَ پَ ای،  به خاطر داشته باش جوهره ی فلسفه همچون هنر دیدن نهان هاست. ََ

نظرات 2 + ارسال نظر
اسکندری شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:53

گذشت اخلاقی ترین و نمادی ترین عمل اخلاقی است

خیلی وقتها گذشت حمل بر سادگی فرد می شود، اغلب، ما فکر می کنیم کسانی که چشم پوشی می کنند نمی فهمند.

اسکندری یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:59 http://www.bazandishi.blogfa.com

هر عمل اخلاقی فعلی کاملا شخصی و فردی و مبتنی برالگوی قضاوت فردی است منتها برای دیگری و به سوی دیگری . از این رو گذشت و بسیاری دیگر از رفتارها هرچه که باشد اگر اخلاقی است پس منتظر قضاوت دیگری نیست بلکه بر سکوی ارزشی درونی ایستاده است.

درست است ولی قضاوت دیگران بر عزم اخلاقی ادم تاثیر می گذارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد