... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

... آخر دل شدم

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

حسگرها

گاهی سنسورها یا همون حسگرهای اخلاقی آدم خیلی تیز میشند، ایراد این وضعیت اینه که در این هوای آلوده تربیت اخلاقی، درست مثل آژیر های خوابگاه دم به دقیقه داد وجدان اخلاقیت در میارد و آرامشتو بر باد میده. دارم روی خودم کار می کنم آنارشیسم پذیر بشم اما چطوری؟ با بی حس کردن حسگرهای اخلاقی؟ یا کور و کر و شل شدن؟ نمیدانم فقط اینو میدانم که خیلی سخته یک نیرویی مدام روحتو با غرغرهای ممتدش خش بندازه.

نظرات 5 + ارسال نظر
موسوی یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 21:13 http://sada110.mahdiblog.com

به نظر من تقوا ونزدیک شدن به خدا رسیدن هدف است.

سلام بر حضرت دوست.

sophia پنج‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:16 http://reflexion.mihanblog.com

میشه ربط بین آنارشیسم پذیر شدن و بی حس کردن سنسورهای اخلاقی بفرمایید؟! از کی تا بحال آنارشیسم با نفی اخلاق همراه شده؟

سلام سوفیای گرامی.
دربند هیچ قاعده و نظمی که نباشی از شکستن قاعده ها نمیشکنی.

کمی واژه آنارشیسمو کش دادم و گشادترش کردم .

سوفیا پنج‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:22

اجازه بفرمایید من جمله شما رو طور دیگری بیان کنم، در بند هیچ حقیقت مطلقی نباشی، از مشاهده تفاوت ها به هراس نمی افتی. من اطلاع ندارم که شما از شکستن چه نوع معیار اخلاقی ناراحتید، اما میدانم یکی انگاشتن قاعده ها با معیارهای اخلاقی اشتباه است. تنها وظیفه قاعده ها عادی و طبیعی نشان دادن بدی هاست...چرا از شکستن قاعده ها واهمه داشته باشیم؟!

منظور شما از قاعده ها چیست؟

اسکندری شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 00:28

دوست گرامی ، آورده اند که اهل تفکر که روشنی انوار سوال بر آنان پرتو افکنده، از درد بی درمان فهمیدن، دمادم تلخکام و دردمند اند. انسان های بزرگ به راحتی از کنار وقایع و سرنوشت روزگار و مردم خویش رد نمی شوند. گویی به نحوی نماینده رحمانند و باید در پیچ و تاب زندگی بر مردم بارش شفقت الهی را از ابر خشک دست روزگار طلب کنند. از این رو شب و روز به خواندن نماز استسقاء لطافت و گذشت و مرحمت و درمان نشسته اند.
باری تلاش آنان برای بهشت زمینی ، جهنم ساز نیست، آنان به دنبال مدینه فاضله به قوت بازو و قوه قهریه نیستند. با داروغه و محتسب بیگانه اند و "شهر"داری آنان برای آزادی و آبادی "شهر" آستین احتیاط آنان را کوتاه نمی کند!
از این رو تو ای بانو! تویی که دردمندی صفت ثانیه توست، در میانه "خوب و خواست " یا در میانه "باید اخلاقی" و "واقعیت قدّار" میانه رو باش. نه سنسورهای دزدگیرت آنقدر حساس باشد که اگر گربه ای به روی ماشینِ احساست پرید، آژیر خطر سر دهد، نه آنکه اگر 12 دزد رفیقان علی بابا سرمایه اخلاق و حرمت را از شهر به تارج بردند، کک شریفتان نلرزد و نگزد !

همین تحمل پایین هم خودش دردی است مذموم دیگر. متین فرمودید و بجا ، چشم.

آسمان تیره سه‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:48

این قصه ها و تراژدهای غم انگیز تمامی ندارد ما درس میخوانیم که یاد بگیریم خوب و درست دزدی کنیم حق کشی کنیم بعد لبخندبزنیم و خودمان را مومن و شیعه بنامیم
باهم بخندیم دست دهیم و به محض دور شدن افراد فحشان دهیم الان می فهمم آسمان ما تیره است نه آبی!!!!!
شاعر می گوید آب را گل نکنید اما ما !!!!!!!!!!!!!!!

با وجود همه این سیاهی ها بازم آدم ها خوبیهایی دارند برای دیدن. چاره ای نیست جز دیدن و باز دیدن خوبیها.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد